19.03. - 24.03.2010
godzina: 17:00
gatunek: dramat
kraj: Hiszpania, Peru
premiera (Polska): 2010-01-01
czas trwania: 94 min
bilet: 12 zł
reżyseria: Claudia Llosa
scenariusz: Claudia Llosa
zdjęcia: Natasha Brier
muzyka: Selma Mutal
obsada: Magaly Solier, Susi Sanchez, Efrain Solís, Marino Ballon, Antolin Prieto
OPIS FILMU:
GORZKIE MLEKO to drugi, po doskonałym debiucie Madeinusa,
film Claudii Llosy. Autorka opisuje go jako „symboliczną drogę od
strachu do wolności". To opowieść o przebudzeniu, stopniowym
odnajdywaniu radości życia i własnej wartości.
Bohaterką filmu jest Fausta, młoda Indianka (w tej roli znana z Madeinusy
Magaly Solier), która przyjeżdża z prowincji do Limy. Llosa pokazuje
jej drogę od głębokiej traumy do wyzwolenia z dziedzicznych pęt,
narzuconych przez zabobonne wierzenia. By tego dokonać, bohaterka musi
zdobyć się na odwagę bycia wolną. Jej drogą do wyzwolenia staje się
muzyka.
film Claudii Llosy. Autorka opisuje go jako „symboliczną drogę od
strachu do wolności". To opowieść o przebudzeniu, stopniowym
odnajdywaniu radości życia i własnej wartości.
Bohaterką filmu jest Fausta, młoda Indianka (w tej roli znana z Madeinusy
Magaly Solier), która przyjeżdża z prowincji do Limy. Llosa pokazuje
jej drogę od głębokiej traumy do wyzwolenia z dziedzicznych pęt,
narzuconych przez zabobonne wierzenia. By tego dokonać, bohaterka musi
zdobyć się na odwagę bycia wolną. Jej drogą do wyzwolenia staje się
muzyka.
O FILMIE:
Najnowszy obraz autorki Madeinusy to skromne, minimalistyczne kino, które z godnością stawia czoło wielkim produkcjom.
Claudia
Llosa (pochodząca ze słynnej rodziny Llosów) ponownie odwiedza
pierwotny świat rodzinnego Peru i oferuje dzieło pełne obyczajowości,
realizmu magicznego i mitologii. Udaje jej się wciągnąć widzów w
historię o poszukiwaniu własnej tożsamości, silnie zakorzenioną w
tradycji i pełną kulturowych symboli.
Gorzkie mleko to
zderzenie świata prymitywnego, pełnego przesądów i zabobonnych wierzeń
ze współczesną cywilizacją. Film opowiada o trudnej drodze do
wewnętrznego wyzwolenia, stając się metaforyczną przypowieścią o
śmierci i narodzinach nowego życia, zarówno na poziomie fizycznym,
jednak przede wszystkim symbolicznym. Bohaterka po śmierci matki,
przechodząc niełatwą drogę, wyzwala się z rodzinnej traumy, by w końcu
odnaleźć radość życia.
Historia Llosy to film
hermetyczny, przepełniony symbolicznymi odniesieniami. W szerszym
kontekście - to uniwersalna opowieść o przemocy seksualnej w
dzisiejszych czasach. Metafora w opowieści o zagubionej dziewczynie
pozostawia dwie ścieżki interpretacji. Może być traktowana jako
opowieść o młodej kobiecie o lakonicznych pomysłach i zagubionym
spojrzeniu, która broni się przed światem, a przede wszystkim przed
wpływem mężczyzn. Może być również odczytana od strony antropologicznej
- jako historia koncentrująca się na tradycji, bolesnej pamięci
pozostałej po strasznej przeszłości jako ciężar, od którego nie można
się uwolnić.
Claudia
Llosa (pochodząca ze słynnej rodziny Llosów) ponownie odwiedza
pierwotny świat rodzinnego Peru i oferuje dzieło pełne obyczajowości,
realizmu magicznego i mitologii. Udaje jej się wciągnąć widzów w
historię o poszukiwaniu własnej tożsamości, silnie zakorzenioną w
tradycji i pełną kulturowych symboli.
Gorzkie mleko to
zderzenie świata prymitywnego, pełnego przesądów i zabobonnych wierzeń
ze współczesną cywilizacją. Film opowiada o trudnej drodze do
wewnętrznego wyzwolenia, stając się metaforyczną przypowieścią o
śmierci i narodzinach nowego życia, zarówno na poziomie fizycznym,
jednak przede wszystkim symbolicznym. Bohaterka po śmierci matki,
przechodząc niełatwą drogę, wyzwala się z rodzinnej traumy, by w końcu
odnaleźć radość życia.
Historia Llosy to film
hermetyczny, przepełniony symbolicznymi odniesieniami. W szerszym
kontekście - to uniwersalna opowieść o przemocy seksualnej w
dzisiejszych czasach. Metafora w opowieści o zagubionej dziewczynie
pozostawia dwie ścieżki interpretacji. Może być traktowana jako
opowieść o młodej kobiecie o lakonicznych pomysłach i zagubionym
spojrzeniu, która broni się przed światem, a przede wszystkim przed
wpływem mężczyzn. Może być również odczytana od strony antropologicznej
- jako historia koncentrująca się na tradycji, bolesnej pamięci
pozostałej po strasznej przeszłości jako ciężar, od którego nie można
się uwolnić.
źródło: www.stopklatka.pl , www.filmweb.pl , www.kinoinfo.pl