Relacje

Wakacyjne podroże ze strzemieszycką świetlicą

Autor: Magdalena Koziak

Świetlica Środowiskowa w Strzemieszycach Małych wakacje rozpoczęła i zakończyła Akcją Lato 2016.

W pierwszym tygodniu wakacji na uczestników czekały atrakcje wyjazdowe, jak również warsztaty stacjonarne. Od pierwszego dnia akcji zaczęło się aktywnie i sportowo, gdyż odwiedziliśmy Fitness Klub Salsa w Dąbrowie Górniczej. Następnie zaliczyliśmy warsztaty plastyczne w Pałacu Kultury Zagłębia, a do Strzemieszyc zawitał "Przystanek Wakacje". Było głośno i kolorowo, gdyż animatorzy przygotowali dużo konkurencji, gier i zabaw. Całej imprezie towarzyszyła spora dawka energii oraz dobrego humoru. Kolejną atrakcją była wycieczka do Geosfery w Jaworznie, gdzie poznawaliśmy świat prehistorii i dinozaurów. Słowem dzieci mogły poczuć się na chwilę jak prawdziwi geolodzy. Nie zabrakło również zajęć artystycznych i rekreacyjnych na terenie placówki.

Drugi tydzień "Akcji Lato" to zakończenie letniego szaleństwa i tutaj zdecydowanie postawiliśmy na zwiedzanie, poznawanie, wędrowanie
i zabawę na jednodniowych wycieczkach. Odwiedziliśmy Kraków, gdzie główną atrakcją były warsztaty w manufakturze cukierków "Ciuciu" oraz rejs statkiem po Wiśle. W Krakowie poznaliśmy tajniki robienia cukierków oraz innych słodkich smakołyków, jednak nie zabrakło też aktywności fizycznej. Zwiedziliśmy Wawel i inne historyczne miejsca w mieście. Druga z zaplanowanych wycieczek przebiegała Szlakiem Orlich Gniazd. Zwiedziliśmy atrakcje Leśniowa, Mirowa oraz Złotego Potoku. Finałem było szaleństwo w miasteczku westernowym "Twinpigs" oraz zwiedzanie Muzeum Ognia w Żorach.