Nowe w „nowym-starym”
Koniec wakacji, zbliżający się wielkimi krokami kres remontu siedziby Pałacu Kultury Zagłębia i jesienny repertuar – tak witamy się z początkiem sezonu.
Nowe, nowe i jeszcze raz nowe. Powrót na stare śmieci to idealny moment do zaprezentowania naszej publiczności, PKZ-owym sympatykom, mieszkańcom Dąbrowy Górniczej i nie tylko, nowej wizualizacji graficznej. Wszystko idzie do przodu, stąd i w kwestii wizerunku przyszedł czas na zmiany. Metamorfoza została zaplanowana na początek września, i tak oto przy okazji ostatniej w tym sezonie imprezy plenerowej (Zakończenie Lata i Dożynki 2014) zostanie oficjalnie zaprezentowane nowe logo oraz pełen system identyfikacji wizualnej dąbrowskiej instytucji.
Logo nie zostało odświeżone jak to często bywa przy tego typu instytucjach, ale zamienione na całkowicie nowe. Czy ładniejsze? O gustach się nie dyskutuje! Idea w swoim założeniu ma przedstawić Pałac Kultury Zagłębia jako instytucję idącą z duchem czasu, bycie bardziej dynamicznym, bardziej świeżym, bardziej multimedialnym?
Tak, to z cała pewnością!
Budynek PKZ usytuowany w centrum Dąbrowy Górniczej, od 1958 roku przechodził metamorfozy głównie pod względem nazewnictwa i czasami specyfiki repertuaru, jaki proponował swojej publiczności. Tym razem wszystkie te elementy będą ze sobą współgrać, logo zostało zaprojektowane jako połączenie „starego” (zarys budynku) z „nowym”, oczywistym czyli tym co instytucja kultury powinna realizować, bycie wszechstronnym i otwartym na nowości. System powinien także być odczytywany jako spójny, solidny i godny zaufania. Logo w założeniu powinno spełniać swoje elementarne funkcje: być prostym, wyróżniać się na tle innych instytucji, być utożsamionym z samą instytucją, wszechstronnym (aby śmiało być stosowanym na jak największej ilości nośnikach) oraz co najważniejsze, być łatwym do skojarzenia i zapamiętania.
Podjęto również działania aby iść o „kilka” kroków dalej. I prócz wprowadzenia samego logo, zostają wprowadzone jeszcze dwie nowości, oficjalna strona www oraz zintegrowany z nią system biletowy on-line. Ma to na celu przede wszystkim usprawnić działanie i przepływ informacji o wydarzeniach kulturalnych naszej instytucji ale i otworzyć się na standard który już niemal w całym kraju jest praktykowany.
W pełni zautomatyzowany system zakupu biletów od logowania po błyskawiczne sczytywanie informacji o bilecie, jest przede wszystkim wielkim ukłonem w stronę publiczności, stworzeniem szansy na oszczędność czasu, kosztów dodatkowych przyjazdów i co najważniejsze – szybszym przepływem informacji. Natomiast logo oraz system identyfikacji wizualnej został zaprojektowany przez dąbrowską agencję kreatywną Webidea.
W system identyfikacji wchodzą takie elementy jak: księga znaku, materiały reklamowe (m.in. wizytówki, identyfikatory, tabliczki informacyjne, flagi, rollup’y,). Zestawienie zostało również wzbogacone o spójną identyfikację gadżetów reklamowych PKZ (m.in. długopisy, kubki, balony).
To potrójne novum w obszarze działania instytucji jaką jest PKZ. Program jak i oferta edukacji artystycznej zostały ułożone jak najszerzej, aby każdy mógł odszukać coś dla siebie, wedle swoich pasji, zainteresowań i planów. To wszystko na jesień, w nowej kolorystycznej odsłonie. Nowa jakość kultury w zabytkowych wnętrzach!