KONCERT Z KOMENTARZEM - MACIEJ NIESIOŁOWSKI | www.palac.art.pl

PKZ Dom Kultury Ząbkowice

KONCERT Z KOMENTARZEM - MACIEJ NIESIOŁOWSKI

Autor: Krzysztof Korzeniecki

niesioowski.jpgSobota, 8 września 2012
Godzina: 18.00
Dom Kultury Ząbkowice
Bilety: 35 złpdf plan_sali
logo_ticketpro.jpg

wystąpią również:
ANITA MASZCZYK, MICHAŁ MUSIOŁ – soliści
z orkiestrą SILESIA CAMERALIS

PROGRAM KONCERTU:
1. Josef Strauss - Ohne Sorgen – polka op. 271
2. Johann Strauss - Zemsta Nietoperza – kuplety
3. Johann Strauss - Ėljen a Magŷar – szybka polka op. 332
4. Imre Kálman - Hrabina Marica – Graj cyganie
5. Emil Waldteufel - España – walc
6. Imre Kálmán - Hrabina Marica – „Lekko zwiewnie”
7. Fritz Ihlau - Rapsodia cygańska
8. Paul Abraham - Victoria i jej huzar – „Myszko, to była cudna noc” – duet
9. Imre Kálmán - Księżniczka Czardasza – „Tak całkiem bez dziewczątek”
10. Fryderyk Chopin - Walc Des-dur op. 64 nr 1 “minutowy”
11. Johann Strauss - Marsz Perski op. 289
12. Imre Kálmán - Księżniczka Czardasza – „Tłumy fraków” – duet
13. Johann Strauss - Tik Tak – szybka polka op. 365
14. Ligi d’Enza - Funiculi, Funicula – duet
15. Kenneth J. Alford - Colonel Bogey - marsz
16. Imre Kálmán - Hrabina Marica – “Ach, jedź do Varasdin” – duet

anita_maszczyk_maciej_niesiolowski_michal_musiol.jpg

Maciej Niesiołowski - dyrygent
Po uzyskaniu dyplomu pracował jako wiolonczelista w orkiestrze Filharmonii Narodowej, grał w zespole kameralnym Con moto ma cantabile i w Kwartecie Wilanowskim. Jest także absolwentem Wydziału Dyrygentury Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Warszawie w klasie prof. Bohdana Wodiczko. Brał udział w kursach mistrzowskich w Bartok-Seminarium w Budapeszcie jako wiolonczelista i w Accademia Chigiana w Sienie jako dyrygent. W 1974 roku rozpoczął pracę na stanowisku dyrygenta Warszawskiej Opery Kameralnej. Dyrygował 10 lat w Teatrze Wielkim w Warszawie, 12 lat kierował warszawską orkiestrą Akademii Muzycznej, krótko był dyrektorem artystycznym Teatru Muzycznego w Łodzi. Ukończył również studium managerów sztuki w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej (dawniej SGPiS). Koncertuje w kraju i za granicą. Ma w swoim dorobku nagrania płytowe, radiowe i telewizyjne. W Telewizji Polskiej prowadził stałą audycję muzyczną pt. Z batutą i humorem, co przyczyniło się do jego ogromnej popularności. Jest laureatem Nagrody Radiokomitetu w 1989 roku. Zdobył także prestiżową Nagrodę Publiczności Witor (1990).                                      
źródło: www. jspromotion.pl

Anita Maszczyk - solistka
Anita Maszczyk ukończyła PSM I st. im. F. Chopina w Będzinie, w klasie fortepianu, następnie PSM II st. im. M. Karłowicza w Katowicach w klasie śpiewu solowego i Akademię Muzyczną im. K. Szymanowskiego w Katowicach, Wydział Wokalno-Aktorski. Kunszt wokalny doskonaliła także pod opieką wspaniałej polskiej spiewaczki Jadwigi Romańskiej. Na zawodowej scenie muzycznej debiutowała w Operze Śląskiej w Bytomiu partią Adeli, w "Zemscie Nietoperza" J. Straussa, będąc studentką roku dyplomowego. Partię tę śpiewa obecnie w Operze Krakowskiej, Operze Śląskiej i gościnnie w Teatrze Muzycznym w Lublinie, oraz na rodzimej scenie Gliwickiego Teatru Muzycznego, którego jest solistką. W Operze Krakowskiej można ją także oglądać jako Krysię w "Ptaszniku z Tyrolu" K. Zellera, a w Teatrze Muzycznym w Lublinie również jako Frasquitę w "Carmen" G. Bizeta. W Gliwickim Teatrze Muzycznym Anita Maszczyk śpiewa: Rosinę w "Cyruliku Sewilskim" G. Rossiniego (za rolę tę otrzymała nagrodę artystyczną Dyrektora GTM`u, za sezon 2001/2002), Frasquitę w "Carmen" G. Bizeta, Franzi w "Wiedeńskiej Krwi" J. Straussa, Stasi w "Księżniczce Czardasza" I. Kalmana, Mi w "Krainie Uśmiechu" F. Lehara, Bessie w "Kwiecie Hawaii" P. Abrahama, Eurydykę w "Orfeuszu w piekle" J. Offenbacha , Maricę w "Hrabinie Maricy Kalmana", w koncertach cyklicznych "Z Batutą i Humorem" oraz "Batuta, Frak i Elegancja" M. Niesiołowskiego, jak również w koncertach "Wiedeń Moich Marzen" i "Europa Moich Marzeń" K. Piotrowskiego, oraz u boku Ireny Santor w "Wielkiej Gali Przebojów". W GTM zagrała także Irenę Molloy w "Hello Dolly" Hermana, Laurey w polskiej prapremierze musicalu "Oklahoma!" R. Rogersa, Maggie w farsie "Dajcie Mi Tenora" K. Ludviga, i Adeline Patti w dramacie muzycznym "Anna Karenina" z muzyką Andrzeja Zaryckiego. Śpiewa także w spektaklu baletowym "Chodnik 0,5" w reżyserii J. Stanka. Pod egidą GTM wzięła udział w prawykonaniu "Missa Festiva" E . Reimanna, oraz oratorium "Gość Oczekiwany" bielskiego kompozytora J. Kohuta wg dramatu Zofii Kossak-Szczuckiej. W roku 2000 Anita Maszczyk wystąpiła w projekcie Carmina 2000, wykonując partię sopranową w "Carmina Burana" C. Orffa (Orkiestrze Filharmonii Opolskiej towarzyszyl 200 osobowy międzynarodowy chór). W latach 2001-2002, wraz z Filharmonią Sudecką z Wałbrzycha brała udział w koncertach oratoryjnych w Paryżu (Mesjasz J. F. Haendla, Requiem W. A. Mozarta, IX symfonia L. van Beethovena). Brała udział w licznych muzycznych festiwalach, m.in.: "Muzyka i Architektura" w Toruniu, "Opera Viva" w Krakowie, festiwale im. J. Kiepury w Krynicy, im. K. Jamróz w Busku Zdroju, Muzyki Organowej w Kluczborku i Lublinie, dni muzyki organowej w Gliwicach oraz muzyki wiedeńskiej w Jeleniej Górze. W marcu 2008 wzięła udział w projekcie "Stowarzyszenia Milośników Muzyki Chrześcijańskiej Gospel", który zaowocował nagraniem płyty i koncertem multimedialnym transmitowanym jednocześnie z Wilna i Gdańska przez pr. II TVP, ku pamieci Jana Pawla II .                        

źródło: www.swiatlarampy.pl

Michał Musioł - solista
Ukończył z wyróżnieniem Katowicką Akademię Muzyczną pod kierunkiem prof. Jana Ballarina w 2001 roku. W tym samym roku zadebiutował w partii Hrabiego Zedlau w Wiedeńskiej krwi J. Straussa na deskach Gliwickiego Teatru Muzycznego, z którym do dziś jest związany. Jest artystą uniwersalnym, nie bojącym się podejmowania nowych wyzwań artystycznych, czego daje dowód kreując role nie tylko w spektaklach muzycznych, ale także dramatycznych oraz w filmach. W swoim repertuarze posiada główne partie tenorowe z najsłynniejszych operetek i musicali np. Księżniczka czardasza E. Kálmána, Wesoła wdówka F. Lehára, Zemsta nietoperza J. Straussa, Kraina uśmiechu F. Lehára, Hrabina Mariza E. Kálmána, Hello, Dolly! J. Hermana, Chicago J. Kandera, 42nd Street H. Warrena, Ragtime S. Flaherty'ego. Jest częstym gościem festiwali muzycznych m.in. Europejskiego Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy, Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego "Viva il canto" w Cieszynie, czy Wielokulturowego Festiwalu "Galicja" we Lwowie. Występuje na wielu prestiżowych scenach i estradach koncertowych w Polsce i za granicą, nagrywając również dla telewizji. Koncertuje z najznakomitszymi polskimi solistami i dyrygentami na stałe współpracując z Grażyną Brodzińską i Maciejem Niesiołowskim, a także z orkiestrą Sinfonietta Bydgoska. Jest laureatem Nagrody Artystycznej Dyrektora GTM za sezon 2004/2005, a w latach 2005 i 2006 był zdobywcą pierwszego miejsca na Turnieju Tenorów w Kielcach. W sezonie 2007/2008 został nominowany do nagrody artystycznej Złota Maska za rolę Tateh w musicalu Ragtime, oraz za role Konstantego Dmitrycza Lewina w spektaklu Anna Karenina. W kwietniu 2009 roku otrzymał "Indywidualną nagrodę aktorską Prezydenta Miasta Gdynia" II Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Muzycznych za rolę Tateh w musicalu Ragtime.

źródło: www.swiatlarampy.pl